Mijn eerste week bij Catunambu

18 mei 2018 - Sevilla, Spanje

Maandag: Mijn eerste dag bij catunambu was vooral de mensen leren kennen. Ik kwam rond 10 uur aan, en ik had gelijk een presentatie over het bedrijf. Naast mij zat een toekomstige klant uit Polen die graag met Catunambu koffie wilde werken.

Na deze presentatie hadden wij een rondleiding door het gehele bedrijf. In deze rondleiding kregen we alles te zien, van het binnenkomen van de groene koffieboon, tot aan het vertrek van de pakketten koffie.

Toen wij klaar waren met de rondleiding, zijn wij wat gaan eten bij een klein weg restaurantje op het bedrijventerrein. Rond 3 uur waren we daar klaar, en toen ben ik begonnen met het kennismaken van de werknemers.

Dinsdag: Vandaag ben ik voor het eerst echt aan het werk gedaan. Ik help Eva ( Export Nederland) met het sorteren en corrigeren van de mappen waar alle klanten van Catunambu in zitten. Ook heb ik 2 nieuwe opdrachten gekregen.
- Het maken van een nieuwe presentatie die alle (toekomstige) klanten te zien krijgen.
- Een klein ontwerp verzinnen van de ecologische koffie van Catunambu.

Aan beide opdrachten heb ik niet veel tijd gehad vandaag.

Woensdag: Ik ben begonnen met het maken van de presentatie. Van een powerpoint van 52 pagina's met veel onzin, heb ik een Prezi geprobeerd te maken. Bij het laten zien van het resultaat van de Prezi waren ze heel blij.

's Avonds ben ik naar de kroeg gegaan om de europa league finale te kijken. Bij de eerste kroeg aangekomen, gelijk een soort emmer met 5 biertjes besteld. Bleken ze het daar niet uit te zenden. Na een halfuur was ik er klaar mee en ben ik naar de goede kroeg gegaan.

Donderdag: Een groot deel van de dag heb ik geen internet gehad, dus ik kon niet verder met de presentatie. Met veel fantasie ben ik dus begonnen met een klein ontwerp van de nieuwe verpakking. Ik denk wel dat ik het voortaan aan iemand anders over laat! Vandaag heb ik ook de nieuwe foto's binnen gekregen die ik in de presentatie ga verwerken.

Rond een uur of 6 ben ik weer naar de kroeg gegaan, om Fc Emmen - Sparta te kijken. Na een uur kijken vond ik het zo saai, dat ik maar gewoon naar huis was gegaan.

Vrijdag: Vandaag de laatste dag van de eerste week. Ik heb de presentatie afgemaakt, en wacht nog op feedback.

Ook ben ik alvast begonnen met de opdrachten van school.

1. Wilma:
    18 mei 2018
    Ziet er goed uit Roog!! slim die Prezi.
  2. Jaap.:
    Mooi mán!
  3. Anneke:
    Goed bezig!
  4. Frans:
    22 mei 2018
    Hoi Rogier, goed begonnen als ik het zo lees! Je mag al gelijk mooie dingen doen, zie ik. Hoop dat het zo blijft. Emmen heeft gewonnen, kan ik je vertellen, dus die zie je volgend jaar in de Eredivisie!
  5. Mickey de Roo:
    22 mei 2018
    Hou Rogier,
    Leuk om de lezen dat je het naar je zin hebt. Ik kijk nu al uit naar de volgende blog! Erg amuserend om dit te lezen.

Groetjes, Mickey
  6. Nicolle Drost:
    28 mei 2018
    Ha Rogier, wat tof dat ik mee mag lezen!
    Leuk man! Goed idee om een prezi te gebruiken, is weer eens wat anders!
    Ik ben benieuwd naar de ecologische koffie!
    Klinkt allemaal goed Rogier.
    Groet
    Nicolle